Alla inlägg under maj 2010

Av Sandra - 30 maj 2010 15:36

Nu sitter jag på balkongen och tar en cigg, dricker vatten och har helt enkelt en paus från städandet. Har dammsugit i köket so far.. Borjat damma i bokhyllorna, plockat undan reklam i kassar osv. Nu förtjänade jag en paus. Förresten, glömde att säga att jag och annie har namnsdag idag med - hehe. Veronika är det ju, fast jag stavas såhär - veronica och annie stavar weronica. Hehe, well. Snart klar med pausen, back to the cleaning. Ciao

 
Av Sandra - 30 maj 2010 13:39

Poooser, redan lärt sig hur man gör, hihi!

 
Av Sandra - 30 maj 2010 06:26

Usch! Vilken helvetesnatt det varit. Vi gick och la oss lite innan tolv, jag somnade väl halv ett eller något. Vaknar klockan 01.17 av att annie grinar - jag ger henne nappen och hon somnar om. Och jag somnade nog hyffsat fort också. Klockan blir 02.17 och jag vaknar av annies skrik igen, ger henne nappen och hon nöjer sig. Och då somnade jag nog ganska fort efter det. Klockan fem i fyra vaknar jag av annie igen, gör samma sak igen. Ger henne nappen, men hon ville inte somna, vaggar runt på henne lite och hon verkar nöja sig... Trodde jag?! Haha, icke sa nicke! Då gjorde jag iordning mat och guuud va hon gluffsa i sig av tillskottet. Sedan rapade jag henne och hon somna, jag la mig ner för att sova och det tog ju ett tag så klockan hann ju bli säkert 05.00 innan jag somna. Sedan klockan 05.35 vaknade hon igen! Gör snoris och varm. Så jag gav henne lite alvedon och torka snor. Sedan satte jag på tvn, hade henne halft liggandes på bröstkorgen och då somnade hon. Så för en stund sedan gick jag in med henne till sovrummet. Nu ska jag sova en liten stund förhoppningsviiiis?!....... Kan ju iallafall drömma om det. Om jag hinner somna innan hon vaknar igen och är missnöjd över ngt. Ciao! Zzzzzzzzzzzzzzzzz.............

 
Av Sandra - 29 maj 2010 09:36

Tänkte jag skulle berätta hur det kommer sig att vi sådär helt plötsligt var och kikade på lägenhet igår.. Jo, älsklingen fick ett samtal igår på dagen & då var det en kille som han kände på något konstigt sätt.. Whatever. Han ringde och kollade om vi var ute efter en 4:a, och ja - det kan man ju säga att vi är. Så sa han att vi skulle kunna få komma och kolla på den på kvällen, men att dom skulle städa först. Så han sa, kan du/ni komma vid 21.00 eller är det för sent? Ne, tänkte vi.. vi gör ju ändå inget speciellt.. Så vi väntade in på att han skulle ringa igen på kvällen.. vi satt i soffan och hade precis ätit lite m.m Sedan ringde han och vi kom över - iochmed att det var precis i närheten. 1 minut och gå dit lixom! Skitbra.. eftersom vi vill bo kvar i samma område osv.


Vi stod ett tag och tjötade, sedan tröttnade jag så jag gick och kikade runt med hans tjej som bodde där också. Det finns så många plus med den lägenheten så det är inte klokt!

Plus:

+ en öppen spis, jättemyyysigt placerad.
+ en enoorm balkong med eftermiddags sol, från 12 tills solnedgång ungefär.
+ 3 sovrum, två närliggandes och ett på andra sidan av lägenheten. Perfekt med lillan att hon kan sova i rummet brevid.
+ 2 toaletter, En liten med tvättmaskin, toa, handfat & det andra med badkar.
+ jättemysigt kök!

+ En lekplats i mitten av lägenhetshusen, som man ser vad barnen gör från balkongen. HELT UNDERBART BRA!
minus:
- Inte så jättestort vardagsrum.

- andra våning.


Det finns lixom bara två minus för tillfället. Och det är väl inte så illa ? Men vi får se, vi ska tänka över det tills ikväll eller så. We will see... Är enormt sugen, men fasen. Båda måste känna att vi trivs och att pengarna finns till den lägenheten då det är en bostadsrätt. Men vi bor ju i en bostadsrätt nu, som älsklingen äger. Så får man den såld är det ju på god väg iallafall. <3 :)


Kanske återkommer senare, ciao! 

Av Sandra - 29 maj 2010 00:00

Är heeeeelkär just nu. För en stund sedan kom vi hem från att ha kikat på en lägenhet precis här i närheten. Blev verkligen tokkär! Vi har tills söndag förmiddag på oss att bestämma om vi är intresserade av lägenheten. Sedan åker den ut på en annons på blocket. Nu återstår det att tänka, prata, fundera, kolla över lite, fundera, tänka... Ja, ni förstår. Vi har ju förtur nu iallafall, vilket känns skönt! Ne, nu ska jag mysa lite i soffan, en stund till iallafall. Sedan blir det sängen, g'night peeps' ska lätt drömma mig bort om lägenheten! Och imorgon ska jag ringa min gode vän sandra och tjöta skiten ur henne om lägenheten. Haha så sandra, om du läser detta innan jag ringt så förbered dig! Muahaha. God natt! / sandriiisen!

 
Av Sandra - 27 maj 2010 19:41

Nyss hemkommen från en lång promenad med en underbar mathilda och min underbara annie. Det blev glass, magnum golden hazelnut eller va sjutton den hette. God var den iallafall. Köpte mig en burn energi dryck också. Den satt inte heller fel ;) efter jag lämnat m vid bussen och hon åkte så slog jag självklart en signal till sandrisen som fick vara sällskap med mig eftersom det var tråkigt att gå ensam. Haha! Och mitt i all t fick jag en förbannad hicka! Minst sagt irriterande... Men men, nu sitter jag och slappar i soffan och ja... Ska nog gå ut och ta en cigg - ja, så får det nog bli! Nu kommer älsklingen också hem. Härligt som tusan, nu ska jag så fort han pratat kl art i tel en pussa ihjäl honom! Hehe. Ta en cigg osv. Jag kanske... Bara kanske återkommer igen senare! Ciao.

 
Av Sandra - 25 maj 2010 19:45

Ni får ursäkta att jag råkade skriva lite fel om percy jacksson filmen och så.. de skulle ju sitta ihop : Percy Jacksson and the olympians & the lightning theif! HAhaha, super fail på mig. Nu över till annat.. har lite svårt att skriva när lilla annie sitter i mitt knä, haha. hon var sällskapssjuk och det verkar som om hon också viöll skriva på tagentbordet. ´Ha ha. Hon är verkligen ivrig och flaxar med både armar och ben... sedan så flinar hon till. Hon är för söt min lilla pärla ;)


Tänkte svara på en kommentar som jag fått av Jane.

Sara är min pojkväns dotter, så ja - jag har ett bonusbarn kan man väl kalla det. För det är väl vad man kallar dom nu för tiden? Eller? Haha. Annie är nu 5 månader. Och körkortet går det verkligen inte bra med, inte ens kommit igång.. Men nu är annie min första prioritet, att uppfosta och finnas där för henne ;) Sedan ska jag bli klar med skolan också. Jaa, så antingen dröjer det år & dar innan jag tar körkort, eller så blir det bara sådär plötsligt.. Vem vet;)



Över till annat, idag har jag kollat på två & halv filmer. Sista jag kikade på var : I HATE VALENTINES DAY. Helt ok film, kan inte klaga :) Sedan har jag diskat, lagat soppa, ätit en halv skål med soppa.. Det räckte, sedan blev jag äcklad av både mig själv & maten. Usch, är nog i en depp-period. Jag varken vill eller orkar något, knappt.. När jag väl försöker så tar det emot, eller så låtsas jag le. Och jag kan erkänna att tankarna är enorma, djupa, ledsna.. Jag vill bara gå & hänga mig själv känns det som.. Trots att jag vet att jag igentligen inte vill så mår jag ändå skit över existensen. Jag älskar annie, ofcourse i do.. Men fan, det tar emot.. Kan jag kämpa längre? Lusten är enormt stor ibland.. Det är så jag bara vill binda fast mig någonstans så att jag inte kan göra något, ibland är det allt nära.. Det är sjukt! Jag pallar inte mer, jag vet inte om jag ens ska berätta vad det är jag inte pallar.. Föräldraskapet är det mest underbara jag varit med om, visst blir man kanske irriterad ibland & så.. men det är inte hennes fel, det är inte hon som får mig att må dåligt. Det är nog den depp-grejen som alltid funnits inom mig. Som förmodligen aldrig kommer försvinna, den går väl att dölja.. för det har jag gjort ett bra tag - men... Nu är jag trött på mitt liv! Jag önskar bara........


 

Hejdå...


Av Sandra - 25 maj 2010 10:54

Kollade för en stund sedan på filmen WHIP IT! Otroligt bra, en film jag rekomenderar att ni ska kika på. Otroligt rolig, och knäpp film. Har även sett en otroligt söt & sorlig film vid namnet : - Hachiko A Dogs Story. Har ju ett par filmer kvar att kika på från sandra.. Som t.ex - I hate Valentines day. - Percy Jacksson and the olympians. - The lightning theif. - The spy next door. - sedan en gammal going... - EN HÄXA I FAMILJEN.


Haha, har en del filmer att kika på nu som ni ser.. Uh, ne - nu ska jag kanske ta mig lite och käka. Dra på Percy Jacksson and the olympians. :) C'ya!

Presentation

Sandra Ström, Mamma till Annie - född 09'

Fråga mig

0 besvarade frågor

My spotifyprofile =)

Follow me on Spotify

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards