Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Sandra - 18 maj 2010 18:46

Idag var jag på BVC besök med "lilla" annie som IDAG är 5 månader gammal. Sjukt hur fort tiden går - goddamn! Hur som helst, hon vägdes först, sedan mättes, och sedan huvudomfånget. Sist fick hon vaccinspruta igen - lilla stackarn!
Här får ni lite uppdate över hennes vikt. osv. från födelse tills nu , 5 månader.
Födelsevikt : 3545 g
Födelselängd : 50 cm
Huvudomfång : 36 cm.

4 dagar gammal [fortf. kvar på bb.] ( då mättes inte huvudomfånget & längden )
Vikt : 3200 g

8 dagar gammal.

Vikt : 3285 g

10 dagar gammal.
Vikt : 3380 g

 

3 veckor gammal.
Vikt : 3775 g
Längd : 53.5 cm
Huvudomfång : 37 cm

1 Månad gammal.
Vikt : 4240 g

Längd : 56 cm
Huvudomfång : 37.5

2 Månader gammal.
Vikt : 5540 g
Längd : 59 cm
Huvudomfång : 39,2 cm

 

3 Månader gammal.

Vikt : 6200 g
Längd : 62 cm
Huvudomfång : 40,1 cm

4 Månader gammal.
Vikt : 6985 g
Längd : 65,5 cm
Huvudomfång : 41,1 cm

Nu: 5 månader gammal.
Vikt : 7330 g
Längd : 68 cm

Huvudomfång : 42cm
----- Hon växer verkligen, inte sant? -------

Sedan har hon ju fått en del sprutor också, lilla stackarn. Just nu är hon inte alls pigg & glad om man säger så. Hon verkar vara jättetrött osv. Jag har gett henne flytande alvedon. Men vet inte om jag ska ge henne mer nu? Fasen, det är inte lätt. Man borde väl gå på sin magkänsla.. Och jag tror faktiskt att hon ska få lite mer alvedon nu. Var ju x-antal timmar sedan hon fick alvedon nu så.. Inget farligt då lixom! Plus att bm på bvc sa att hon kan bli febrig efter vaccinsprutan, och jaa - det blev hon med.. Otroligt blossigt röd i ansiktet & allmänt trött & slut. Staackars annie, <3

Otroligt konstigt väder har det varit idag med - håller ni inte med? Sjukt! Molnigt på morgonen, sedan regn & nu på kvällen blir det sjukt äckligt varmt och kvavt. I hate it! För det mesta gillar jag att solen skiner in i sovrummet på eftermiddagarna - men dagar som dessa uppskattas det inte lika mycket kan jag ju lova er allesammans. Uscha! Blir varmt som tusan & man kan inte ha helt uppet utan att solen dödar en i ögonen.. HAHA! Well.

Har precis varit duktig och diskat, hängt tvätt osv. Då känner man sig verkligen förtjänt av en slappstund framför datorn & sådär, ni vet?! Jaja. Fy tusan, nu ska ni få höra något extremt äckligt asså! Efter jag hade gjort iordning mat åt mig och sara och hade ätit osv. Blev proppmätt, det var inte alls sådär ÖVERDRIVET mycket - men det var just grejen att det var flötigt. Ni vet, Bacon lixom.. Haha, hur som helst. Precis efteråt blev jag så jäävla illamående. Jag pallar fan inte mat längre. Direkt efteråt blir jag illamående. What`s up with that lixom? Blir lite fundersam.. humma!!!

Ne, nu ska jag ta och röka min fimp.. Jag pallar inte ens röka en hel cigg - VAFAN?! Ne, sedan ska jag plocka upp min lilla stackars Annie. <3 I LOVE YOU.

Ciao!

Presentation

Sandra Ström, Mamma till Annie - född 09'

Fråga mig

0 besvarade frågor

My spotifyprofile =)

Follow me on Spotify

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards