Alla inlägg under april 2010

Av Sandra - 30 april 2010 21:59

Jani folket, här sitter jag på balkongen och det dunkar musik från grannen brevid. Alla verkar festa idag. Och jag dömmer ingen, men oj så sjukt deprimerad man får lov att bli vid sånna här tillfällen! Valborg längtade man till när man var yngre, man söp och svinade. Trodde saker förändrades, men nej. Den känslan finns fortfarande kvar. Serriöst, vill bara att dagen ska ta slut! Folk ska vara tysta. Att tibro ska bli lika tyst och deprimerande som det brukar.. Just nu är det fulla fjortisar som söker skydd från regnet under våra balkonger. Har bara lust att skrika åt dom att dra! Fjortisar är som kackerlackor - när dom väl är på ett ställe förökar dom sig direkt! Usch, får en käns a av att bara vilja spy! Förlåt alla ni som läser, inte meningen att låta nedlåtande. Men ibland blir man ju bara såå deprimerad! Jävla äckel, fan, horungar, fjortisfittor! Tur att dom drar nu innan jag blir knäpp. Sa nyss kaaabooom! Hoppade till som fasen, nu smäll er det smällare. Nu ska jag dra in och läsa boken. Strax klar med den. Fasen, låter som typ andra världskriget efter smällarna. Haha! Ciao!

 
Av Sandra - 30 april 2010 07:32

Goood morgon! Vilken underbar dag det är idag. Fredag, och fint väder. Sitter på balkongen i morgonfrill, morgonrock och röker den berömda morgonciggen, haha! Idag är det ju valborg också, just de! Jag önskar jag fick sova mer, men det blir annorlunda med ett barn i bilden om man säger så. Ne, men jag skriver mer senare. Nu ska jag avnjuta fåglarnas kvitter och ciggen. Ciao!

 
Av Sandra - 29 april 2010 21:50

Inte bloggat på hela dagen, så det blir ett kort från telen. Just nu sitter jag och älsklingen i soffan och kollar på lyxfällan. No comments, men en del folk asså! Idag har det gjorts en del saker kan man ju säga. Sandra har självklart varit här, jag har hängt tvätt, ute med sandra och annie, ätit gott med sandra. Diskat, damsugit, vikt kartonger. Idag till kvällsmat blev det enkel mat, köttbullar och mackaroner ;') enkelt och gott! Älsklingen jobbade från tjugo över nio på morgonen till halv sju typ. Sara lekte med tvillingarna i hennes klass, var skönt att få lite ensamtid att tänka, prata ensamt med sandra. Alltid skönt att kunna prata med någon man litar på. Och sandra är en och nästan den enda. Well, imorgon är det valborg.. Alla super, skitkul! Medans jag sitter hemma. Men jag har min underbara dotter hos mig, otroligt tacksam för henne <3 på söndag blir det till skövde med hanna, shoppa skor till sara, sedan åka ut till hennes sambos jobb där även älsklingen.. Det blir att titta på kosläpp, mysigt! Aldrig varit med om det innan, ska bli mysigt! Hihi. Ne, nu ska jag titta klart på lyxfällan sedan får vi se om älskling kanske kan mata annie, men det återstår att se. Om inte han ska hoppa in i duschen, efter dagens jobbiga arbetsdag. I'm out of here ' tjiiiing!

 
Av Sandra - 28 april 2010 15:52

I'm back, igen.. Haha! Blir ett par inlägg idag visst. Hehe. Matat lillan med pure som hon verkligen verkar tycka om, och sedan ytterst lite ersättning. Sedan åt jag och sara lite soppa. Har även diskat. Nu ligger jag i sängen under täcket och myser med den braiga boken. Hehe. Annie är med storasyster i hennes rum, skönt att få koppla av lite själv. Om en stund kommer även älskling hem, då ska han cyckla med sara. Ne, om man kanske skulle ta och fortsätta läsa bok nu.. Vi får väl se om det blir mer inlägg idag eller inte. Imorgon ska sandra med mig till vårdcentralen, sara ska leka med tvillingarna i henns klass så det är ju tur att mötet är när dom leker imorgon då. Förresten, sandra och jag kanske ska mötas sen, hon gjorde ett inköp åt mig i stan, snäll som hon är. Sen ska jag även låna lite nya filmer. Ne, nu drar jag min blick tillbaka till boken. Tjingtjing!

 
Av Sandra - 28 april 2010 12:16

I'm on my way! musiken dunkar så bra dom kan i mina kassan hörlurar som hör till telefonen. Låten som spelas är aaron carter och någon mer.. Hursomhelst, är snart vid saras skola, lite tidig men hellre det än försen? Annie har nästan somnat.. Skulle nog jag också göra nedbäddad i en guppande barnvagn. Hehe! Iväg till ica efter, sedan hem. Ne, nu är batteriet slut på telen strax, lika bra att sluta! Hatar min jävla telefon! Avråder er alla att köpa en lg360. Fuck that phone! Måste köpa en ny, som tagentbordet inte strular på! Bye bye!

 
Av Sandra - 28 april 2010 11:07

Ibland blir man så trött & frustrerad på allt, verkligen allt. Varför sa personen inte si & så innan. Varför var jag så dum som gjorde det utan att tänka mig för. Varför måste allt låta så drastisk och farligt? Jag är så sjukt trött, trött, trött. Önskar man kunde stoppa tiden, lägga sig ner och DÖ för en dag - eller två?! Ne, kanske inte så drastiskt.. men ja, ni förstår säkert meningen med det jag skrev. Jag tänker nog kanske inte yttra mig om vad som försigår osv. Jag tror inte ni skulle vilja veta det heller faktiskt.

Men oj, mitt i det dystra tankarna finns mitt ljus. Det räcker med att min älskade lilla Annie tittar mot mig och gör ett ljud för sig, bara finnas - hon är nog bland det BÄSTA som någonsin hänt mig och jag tänker inte ångra en sekund att jag valde att behålla henne, skita i att bli klar med skolan och ta upp det efter mammaledigheten osv. Jag är glad att jag behöll dig, gick 9 månader ut & led genom en hyffsat okej förlossning för att ÄNTLIGEN få träffa mitt lilla mirakel som legat i min mage och gjort mig illamående, deprimerad, glad, tokkär, ledsen, knäpp. Ja, för igenom den såpass korta (men ändå långa) tiden så är det inget emot vad du och jag kommer uppleva alla dessa år vi finns hos varandra. Ännu en person som gjort en otrolig insats i mitt liv är självklart någon som jag nämnt i denna bloggen innan.. Senast igår tror jag faktiskt. Min älskade vän SANDRA. Hon har stått brevid mig genom vått och torrt... Oj, det lät lite klyschigt, men så är faktiskt läget. Hon var med mig genom hela min graviditet, och jag hoppas på att hon kommer vara med i mitt liv läääänge. Jag är så otroligt tacksam, så det finns nog inga ord till hur mycket jag uppskattar hennes existens! <3

Juste, idag kom ju ANDRA AVENYN avsnittet ut på svt.se och ojojoj.. Nu är det bara 1 avsnitt kvar på serien. Kan inte mer än säga att avsnittet var bortom mina förväntingar - Mycket bättre än jag trodde. Trodde det skulle bli bra och spännande - men det blev DUBBELT upp av båda. Tackgodegud! :) Nästa onsdag blir det ett sista avsnitt, sorligt men sant. *SUCK* Men som sagt, alla serier måste ta slut någon gång.. Och det var väl kanske dags nu. Men ändå lite sorligt.. hehe! Lär ju titta på det ikväll på 1:a klockan 21.00 - 21.45, med älsklingen - han har blivit lika insatt i det som mig nu, haha var säkert mitt fel. Och felet till att jag blev inne i det måste nog varit sandras fel faktiskt.. HAHA! ^,^ Well, kanske uppdaterar mig lite senare, ska toa lite - sedan röka, läsa bok. Hämta sara, handla lite på ica, igentligen bara 1 sak som ska köpas, och det är en grej till kranen.. Som hade pajjat ' riktigt skillat asså! Ja, men så blir det väl som vanligt att man handlar mer än man skulle osv. Men hoppas verkligen inte det.

Ha det bäst, i'm out of here ' tjingeling.

[ Sandra Ström, The 1 and only! ]

Av Sandra - 27 april 2010 09:30

Jag längtar sjukt mycket tills imorgon, då det är ett nytt avsnitt på Andra Avenyn & det näst sista avsnittet. Sedan är det slut, förväntningarna är STORA. Det finns så mycket som ska klaras upp nu innan dom avslutar den serien för gott. Hum, hoppas dom lyckas bra.. Annars ska vi allt visa dom vad VI tycker. GRR!! :)

Igår beställde jag ju en bok.. Som jag skrev i bloggen igår. Det stod att den skickades igår - så förhoppningsvis kommer den idag på posten! Det stod i ett mejl som jag fick igår att ordern hade tagits emot, packats och skickats. Och om ordern skulle vara för stor för att få plats i postfacket (eller vad man nu ska kalla det) så skulle det förmodligen ta en extra dag och jag skulle sedan få hämta den på posten i tibro vid ica. Men jag skulle tro att den får plats där. Hoppas förfullt att den gör det.

Åh, lilla annie var så trött igår när jag skulle mata henne. Satte henne i stolen för att mata henne , hon deckade direkt. Var tvungen att ta kort på det, hon var så pumsig & sååå söt! Min lilla gumma, <3 Så, här får ni en bild på henne när hon deckat i stolen precis innan matdags!     

Är hon inte bara fööööör söt min lilla annie?! Haha, att man kan vara så söt & så trött på en och samma gång altså. Haha, ni kanske anser att det är elakt och ta kort, men jag tycker att hon ENDAST var så grymt söt. *Hon är ju så söt när hon sover. :) <3


Här får ni en bild på min frill, :) Grymt nöjd efter att jag klippte mitt hår själv, tunnade ut det och klippte upp det. Behövs en ny blondering nu bara, sen är nog allt som jag vill ha det. Weehooo!

    


Förövrigt så längtar jag tills den 7:e, vill kunna spika in det datumet nu, nu nuuu! För då blire grilla, lyssna på musik, röka vattenpipa, dricka lite vin, tjöta ett par pers hemma hos min KÄRASTE vän Sandra. Kommer nog bli helmysigt! Vi får verkligen hoppas på att vädret är på våran sida då. Tack, gärna! Håll allesammans tummarna.. Det är allt jag ber om! Hehe. Men det blir nog bra ändå, man får göra det bästa av situationen, blire skitväder får vi helt enkelt bara dra igång grillen, grilla, sedan sitta inne ist. och hare mys! :) Blir säkert jättebra vilket som. Eller vad tror ni? :) <3


Ne, kanske uppdaterar med ett nytt blogginlägg senare. Who knows? Mabye. Berors på om jag har något intressant att skriva, om boken kommit, eller inte?! Hehe, det får vi se. Håll utkik! :)

Av Sandra - 26 april 2010 18:02

Idag var jag och sandra, som alltid! Haha, nämnde det i den bloggen jag skrev tidigare idag. Men hursomhelst, idag när jag kikade lite på några som hade skrivit blogg här på bloggplatsen så blev jag nyfiken då en person nämnde en bok som heter : 14 till salu. Så jag sökte efter den på bokia.se & hittade den i poket verision för 41:-, därav 19:- frakt, sammanlagt 60 kr. Ett bra köp tyckte jag minnsan, läste recensionen om den blev jag totalt mållös, nyfiken, greps av smått panik & tänkte även "den måste jag bara läsa". Så jag blev medlem och beställde den. Skulle ta 1-4 arbetsdagar, hoppas det går foooort & att den kommer i brevlådan redan imorgon! Vore bäst! Haha! VILL HA DEN NUUU, NU, NU!!


Här ska ni få läsa recensionen från BOKIA.SE :

En skakande svensk historia.
Det här är 14-åriga Tessans egna historia. Hon lever ett välanpassat liv i en mellansvensk stad, med mamma, pappa och syskon. I skolan går det bra och hon älskar stunderna hon tillbringar i stallet.
Men så en kväll raseras allt. På väg hem från stallet blir hon våldtagen av en jämnårig kille. Chockad tar hon sig hem men berättar aldrig för någon om vad som hänt. I stället tar Tessan på sig all skuld för våldtäkten och mår allt sämre.
När en kompis föreslår att de ska sälja sex via nätet för att tjäna snabba pengar tvekar hon inte. Tessan dras in i en ond cirkel av självförnedring och prostitution i jakt på bekräftelse. Genom att sälja sin kropp gång på gång straffar hon sig själv och försöker ta kontroll över situationen. Men snart inser Tessan att hon inte längre har makten över sitt liv. Till slut får hon inte ens betalt av de män som regelbundet ringer och kräver att få utnyttja henne. När hon byter skola för att komma ifrån dem hittar de henne och övergreppen fortsätter. Hennes omgivning märker inte vad som händer. Finns det ingen väg ut ur helvetet?

14 år till salu är en viktig och angelägen bok. Det som hände Tessan kan hända vem som helst. I hennes värld fanns inga missförhållanden innan allt gick snett.

 

 

- Vad tycker ni? Låter den intressant? Gripande? Mållös? Jadu - jag ska iallafall läsa den så fort den kommer hem! Nee, snart kommer väl älskling hem efter att ha handlat.. Tagit massa tid, men han fastnade väl pratandes med någon (som för det mesta). Ikväll blir det grillat & mos alt. pommes. Men jag kommer ju ta mos till, eftersom jag och sandra åt pommes tidigare idag, HAHA! :) Måste sluta med den dumma vanan. Börjar bli lika fet som när jag var gravid, då är det illa! Hahaha! Ni fååår faktiskt skratta, det är så patetiskt så jag tillochmed skrattar åt mig själv när jag ser mig i spegeln, höhö! Då äre illa asså, seriöst! Men jag lovar, när det blir sommar och först och främst härligt vårväder blir det låååånga promenixer, med antingen bara annie , eller så ringer jag sandra & ber om sällskap. Så får annie följa med i vagnen självklart, mitt lilla allt! <3

Hejssvejs! ;)

Presentation

Sandra Ström, Mamma till Annie - född 09'

Fråga mig

0 besvarade frågor

My spotifyprofile =)

Follow me on Spotify

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<<
April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards