Alla inlägg den 22 april 2010

Av Sandra - 22 april 2010 16:41

Jag gick in på facebook och då såg jag en ganska passande grupp som skapats där, som fått gruppnamnet : 

Vi som tycker att fjortisar har förstört förlovningens riktiga betydelse!


Wtf, tänkte jag nästan högt för mig själv. Gick in och läste och blev ganska frustrerad på ALLAS kommentarer ungefär. Vissa hade skrivit vettiga saker, medans andra "enligt mig" är så SJUKT trångsynta - nästan så man blir mörkrädd.


Sedan hade själva gruppen skrvit : [ En liten intressant sak; hur många känner nån som är under 17 år o är förlovad? :P ] (nu tänker jag klistra in lite kommentarer som jag tycker antingen är vettiga eller helt värdelösa. Det jag tycker är bra får understruken text och det jag tycker är värdelöst gör jag kursivt. Here it goes ( nu är det asså svar på detdär om yngre än 17 som förlovat sig ) :

 

 

- Celina Karakas

jag vet många som gjort de, och dom tar inte "omogna" beslut bara för att dom bestämmer sig för att förlova sig. För det har visat sig att även om dom förlovade sig som 16 åringar så har de hållt tills dom är nu runt 20 års åldern. sen fick de dom ska förlovar sig bara för att. helt olika.

 
Jag känner ett par stycken, sen är jag det själv (är 17½) men bara för att man förlovar sig innan man är 18 behöver inte det betyda att man "förstör det riktiga syftet" känner man att det är ett seriöst förhållande och man verkligen älskar sin partner så varför inte?
Det som verkligen förstör ryktet är väl de som förlovar sig när de varit ihop i en månad! Då känner man väl för fan inte ens sin partner ordentligt?! Känner även "vuxna" som förlovar sig hit och dit...

- Marina Darinka Lundmark

Jag är i ett seriöst förhållande nu och vi bor ihop men jag känner att ska jag förlova mig ska jag veta till 100 % att det är honom jag kommer gifta mig med. Jag tror på att gifta sig en gång och aldrig mer. Det är dem orden jag växt upp med från mina föräldrar. Det är lätt att tro när man är ung att "det är vi för alltid" men vänta hellre än att göra ett misstag...
 
 
nu kommer det jag kommenterade ' #1 - Sandra Veronica Ström
visst kan det anses som en trend mellan yngre. Men seriöst, det finns faktiskt 15-16åringar som förlovat sig som det fortfarande håller emellan. Så jäkla trångsynta ni är - Alla är helt olika! Innebörden är olika från person till person & jag anser att man ska sluta vara så JÄVLA dömmande. DET FINNS FOLK SOM FÖRLOVAR SIG OCH VERKLIGEN MENAR VÄL MED DET, men att det sedan kanske inte funkat.. Man kanske inser efter ett par månader att det inte funkar -  Men då tror jag nog inte att man bara ger upp , om man nu verkligen vill leva med den personen man förlovat sig med.. Då försöker man, men wtf! Man kan ju inte bara hålla ihop för att man är förlovade och att det ändå inte löser sig. ELLER NI KANSKE TYCKER ATT DOM SKA GÅ & GIFTA SIG ISTÄLLET OCH BEHÖVA GÅ IGENOM SKILJSMÄSSA - tackgodegud att man kan FÖR-LOVA sig innan..  Så man slipper gifta sig på direkten.
 
 
min andra kommentar efter det : - Sandra Veronica Ström
Förresten, vem säger att en äldre är så jäkla mycket mer seriös med sitt förhållande och känslor osv. alla är som sakt olika. Olika hur vi mognar, olika hur vi tänker osv. Jag är inte förlovad' kommer ALDRIG göra det heller, iochmed att jag har BESTÄMT mig för att inte gifta mig. VEM SÄGER ATT ETT FÖRHÅLLANDE BLIR SÅ JÄVLA MYCKET BÄTTRE AV GIFTEMÅL, BLIR DET?! BLIR DET INTE?! Jani, det är svårt att säga.. Men jag tänker hursomhelst ALDRIG gifta mig! Bara onödigt och slöseri med pengar. Jag förstår det vackra i det hela osv.  Men jag fattar inte, ÄLSKAR man varandra mer för att man förlovar sig/ gifter sig?! Jag tror inte det.
 
 
Så jävla sjukt pepp på att diskutera't, jag förstår VERKLIGEN inte grejen med att igentligen BRY sig vilka som förlovar sig och vilka som INTE gör't.  Det är väl deras val, deras liv. Kanske kommer det verka som dubbelmoral från mig, men visst tycker jag att det är fel att man förlovar sig hit & dit! Jag är säker på att jag förmodligen ALDRIG kommer gifta mig som jag skrev i kommentar nr 2. För jag tycker det bara är idiotiskt att välja giftemål, Man vet ALDRIG hur framtiden ser ut, hur man känner om x-antal år. Jag skulle nog aldrig våga chansa. Kalla mig feg, idiotisk - VADSOMHELST, men jag bryr mig FAKTISKT inte. För mitt liv tänker jag leva på mitt sätt, den som inte accepterar det behöver inte vara en del av mitt LIV! Tack & Hej!
 
 
Hiss : För att bo i sverige & inte leva enligt någon tro + inte behöva vara tvingad till att gifta sig eller något med någon man inte vill vara med.

Diss : För förlovning & giftemål - Jag har inget emot dom som är gifta eller förlovade ' men jag tycker inte det är något för mig helt enkelt, THAT'S IT!

 

Nu har ni fått höra lite om mina tankar ang. förlovning & giftemål. ;) C´ya!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Sandra Ström, Mamma till Annie - född 09'

Fråga mig

0 besvarade frågor

My spotifyprofile =)

Follow me on Spotify

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<<
April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards