Alla inlägg under maj 2010

Av Sandra - 5 maj 2010 19:05

Ja, nu var andra avenyn slut - föralltid. Det suger stenhårt altså! Men tackgodegud för ett underbart avslut på serien. Ett underbart avsnitt, <3 Nu fick man klarhet i det mesta. Man visste ju redan från första början att katarina var ett psykfall. Inte sant?! :D


Idag satte jag i spiralen. Mitt fel, jag råkade kanske nämna att jag skulle sätta i en koppar spiral - vilket inte var fallet. Utan en hormonspiral. Ingreppet gick jättebra, fruktansvärt bra faktiskt.. Det enda dryga var ju att min mens typ var över nu innan ingreppet , men nu är den tillbaka - *SUCK* Och självklart massor med mensverk. Hemskt! Tidigare när jag och sandra drack kaffe så höll jag nästan på att spy. Det var i den vevan vi satt och kikade på Andra Avenyn på http://Svt.se , men jag lyckades att inte spy. Wow!

Ikväll klockan 21.00 lär jag sitta bänkad också, för att kika på andra avenyn igen.. The last episode.


Förövrigt så har jag skaffat den nyare verisionen av spotify - om ni hört talas om den ? En mycket smidigare verision, där man kan använda sig av musik från ens egna dator till spotify och lägga i lista m.m, desutom kan du dela listor med andra användare mycket enklare, du kan även skicka låtar till andra som ett slags inlägg.. Eller hur man ska förklara det. HAR NI SPOTIFY FREE ELLER PREMIUM? Det går att fixa, bara att ni vet inloggningsnamnet och lösen sedan så avinstallerar ni spotify på datorn "unistall" sedan går ni in på http://spotify.com och fixar download. Sedan får du logga in du som redan har ett konto. Du som ej har får fixa invite eller betala 99:- i månaden för SPOTIFY premium, som dock är LITE bättre iochmed att du har tillgång till spotify trots att du ej har internet uppkopplat eller så. ;)


Ja. Nee - om jag skulle ta tag i disken, ringa älskling, starta en tvättmaskin kanske.. och sedan blir det väl laga mat. Om älsklingen hade tänkt sig komma hem snart vilket jag hoppas. :) <3


Ciao!

Av Sandra - 4 maj 2010 18:03

Ibland undrar man ju hur fasen man kan bli kaffeberoende.. AV KAFFE?! Kaffe är ju bara kaffe... trots allt?! Haha.. Ibland så undrar man ju faktiskt. Nu är jag inne på min 3:e kopp för dagen - visst, det är kanske inte mycket. Men jag ska ju dricka ett par koppar till trots allt. Kände för att unna mig lite kaffe efter att jag hade dratt igång tvättmaskinen, plockat ur diskstället, diskat, gett mat till katten, gett vatten, omega 3 olja, rensat kattlådan. Ja, tyckte jag förtjänade det. Sen blir det att vika tvätt, hänga upp tvätt & mata lillan - som för tillfället FORTFARANDE ligger och sover. Jag låter henne sova en stund till faktiskt, hon vaknar ju somsagt ändå klockan 5 på mornarna & drar upp mig så. Hehe <3

Det grymtade till lite från sovrummet nu, undrar om hon kanske vaknar nu?! ;) Funderar starkt på att sätta mig och kika på en film efter/emellanåt att jag matar annie. Humm? Får nog tänka lite över det, först. Känns som jag är värd det nu efter slitet. Eller? Vad tycker ni?! :D


Less på skitvädret som blivit nu, regn, snö, reng.. DEPRIMERANDE! Nu har jag bestämt mig.. Det BLIR soffan, mysa under täcket och dra på en film. Vet ej vilken ännu, men blir nog någon jag fått låna av sandra. Av det nya lasset med filmer jag fått låna av henne. OMG, nolifer? Yeees indeed. HAHA!


Ne, det blev allt för idag.. Tror jag, eller vi får helt enkelt se. Ok?! Man vet aldrig med mig. Ibland blir det massa inlägg, ibland inga - you just have to live with it. Ibland vill jag helt enkelt bara ta en paus. Men det är ju inte så att det är GÖR många som kikar in i min blogg ändå så. Yeye. Tjeniixen allesammans.

I'm the one and only, and hell yes i'm the best! :)

Av Sandra - 4 maj 2010 09:50

Yes, idag är det tisdag - det innebär att det är endast 3 dagar kvar tills det blir grillning med sandra. MEN Oj så besviken jag blev igårkväll när jag såg på vädret & såg att det skulle bli blåsigt & regn till helgen. *SUCK* Får nog bli skippad grillning, men det innebär inte att vi ger upp hoppet om att få en underbar fredag tillsammans, med lite alkohol & god mat. <3 Ne, det kommer nog bli ytterst mysigt ändå. ;) Man får göra det bästa av siuationen helt enkelt.

Imorgon är det onsdag - vilket innebär The final of ANDRA AVENYN. Det sista avsnittet. Hur ska det gå? Kommer det sista avsnittet innebära frågor som aldrig kommer besvaras. Kommer man sitta efteråt som ett frågetecken ? Eller kommer man bara sitta stum & inse att "this is it" typ? Ja, jag vet faktiskt inte riktigt hur jag kommer reagera.

Åh, igår var det härligt väder - solsken, molnfritt - ja, tills runt femtiden då det mulna på och solen gömde sig emellanåt. Men hursomhelst, sandra kom hit och vi åt lite mat, sedan satte jag på kaffe, vi drack kaffe på balkongen, fikade lite & lyssnade på musik. Solade gjorde vi minnsan också, 40 minuter satt vi nog max - och fick lagom med resultat. Vi tyckte det räckte, så vi inte skulle bränna oss och se ut som tomater. Ett tips när man vill få färg enkelt & snabbt, använd baby olja. Det funkar minnsan, samtidigt som man luktar gott & blir otroligt len! ;)

Sedan igårkväll när sandra hade åkt och jag hade diskat lite osv. så la jag mig i sängen med mini & vilade sisådär 2 timmar. Hade sån jävla huvudvärk, nästan så jag var svimfärdig altså! Skitläskigt! Sedan ringde älskling och han och rickard var och handla.. När han kom hem hade han köpt en liten bukett med orangegula roser till mig. Aaaaw <3 Ibland lyckas han verkligen att få mig att smälta totalt asså. Kändes som den buketten och så var välbehövd. Hursomhelst, nu står dom så fint på bordet i vardagsrummet såklart och ser fina ut. :)


Imorgon innebär det också förresten att jag klockan 13.00 ska sätta in en kopparspiral, vet inte hur det kommer kännas. Förmodligen lite underligt först - men lär ju vänja mig rätt fort. Den är ju inte precis stor så det stör, haha! Läste i broschyren att det vad endast 2 cm och skyddar mest effektivt mot graviditet. 100 % säkert - SÅ LÄNGE DEN SITTER RÄTT D.V.S Ja, det lät ju riktigt tryggt då?!

Jag hade inte tänkt att bli gravid igen på ett par år, studier, annie, jobb går lite i förhand nu faktiskt. Och självklart vill jag ju att kärlekslivet ska funka också - kämpar man inte så får man fan inte klaga heller om kärlekslivet knakar i fogarna. ;)

Nee, nu ska jag sätta på en kopp kaffe och invänta min käraste vän Sandra E, <3 Idag kommer hon också hit, igen... Yes, like always! :) Slipper vi sitta ensamma hemma och tjöta med varandra över sms när vi kan sitta och ha tråkigt tillsammans och ändå trivas. En grej som är våran grej, vi kan sitta tysta och bara titta på varandra och ändå förstå vad man menar med endast blicken. Tycker det är skönt, att kunna bara "sitta" med en vän. Bara inte göra något och ändå inte behöva anstränga sig för att ens vän ska trivas och inte vilja åka hem typ. Ja, ni förstår?! That's our relationship. I like it! Sandra, min kära vän. Så tacksam för dig. Du är en av dom få jag VERKLIGEN kan snacka med om precis vadsomhelst. Vi kan snacka om allt & inget - och trivas med varandra.. Eller jag vet inte hur du känner, men så känner iallafall jag. Jag är glad att slippa behöva bekräfta min vänskap till dig jämt. Du vet vad jag tycker, du vet vad jag känner. Otroligt tacksam för det. För dig. För allt som har med dig att göra. <3

*Nu kanske ni tror att våran vänskap är perfekt.. Ja, i princip är den det! Tycker åtminstone jag. Jag kan dock inte ha en talan för sandra - men jag hoppas på det bästa. Visst har vi bråkat, varit osams, tyckt olika. Men ändå tycker vi om varandra som vänner. Det skär i mitt hjärta att se en underbar person som sandra ledsen, må dåligt, arg, - ja. I princip allt dåligt som kan hända. JAG HATAR NÄR VI BLI OSAMS, det skär i mig att det blir som det blir ibland. Men ; we were meant to do this together. To go trough all this shit - TOGETHER. I love you' giirl! <3

Presentation

Sandra Ström, Mamma till Annie - född 09'

Fråga mig

0 besvarade frågor

My spotifyprofile =)

Follow me on Spotify

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards